Brytestevne KEMI CUP 2024

Kirkenes Atletklubb har i dag deltatt på et internasjonalt brytestevne i Kemi i Finland. KAK stilte med 7 brytere og 2 trenere. Det var totalt 118 brytere som deltok fordelt på 14 bryteklubber fra Norge🇳🇴, Sverige🇸🇪 og Finland🇫🇮. Kirkenes Atletklubbs plasseringer ble følgende:

– Inga Benum, 5. plass i J13, 43kg 👏

Mariell Lande-Kjølaas, 2.plass i J15,62kg🥈👏

– Aksel Ojala, 2. plass i G15, 68kg 🥈👏

– Mathias Hagen, 6.plass i G17, 71kg 👏

– Kasper Derås, 7.plass i G17, 71kg 👏

– Zenyia Podlisevich, 2. plass i G11, 35kg 🥈👏

– Johannes Grahn, 1. plass i G11, 30kg 🥇👏

Willy Bangsund og Kjetil Benum var coach for KAK under hele stevnet💥👍.

På slutten av stevnet ble Willy Bangsund hedret for «over 50 års samarbeid med Kemin Into». Pokalen ble overlevert av en god brytevenn Taito Ullakko, leder i Kemin Into. Willy var første gang på stevne i Kemi i 1970. Kemin Into er den idrettsklubben i Finland, uannsett idrett som har størst kontakt med Norge gjennom tidene – fra 1934.

Kirkenes Atletklubb var den eneste norske klubben som deltok og havnet på 9.plass i lagkonkurransen 👏🤼